mandag 30. juni 2014

Så var det ferie!

I dag er den første offisielle feriedagen min! Den var i ferd med å få en brutal start allerede kl. 5, men mot alle odds sovnet vi alle sammen igjen - helt til kl. 8.30! I noen hundedels sekund trodde jeg vel vi hadde forsovet oss, ferien kunne altså ikke kommet mer beleilig!
Da Signe ble levert i barnehagen så sensasjonelt seint som kl. 9.30 var jeg litt spent på hvordan hun ville reagere på at "alle" de andre var der allerede. Noen var allerede kommet ut og da vi møtte lille Runid i døra sa hun bare "Æ LEKE RUNID, HADE MAMMA". Hehe nesten litt komisk og veldig godt å vite at hun liker seg i barnehagen. Hun måtte forøvrig "lures" med hjem kl. 15.30 i dag...
Selv om jeg har ferie denne uka, skal hun altså være i barnehagen. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for det (og det bekreftet jo dagens levering/henting at jeg heller ikke behøver å ha...). Været skal få mye å si for hva jeg skal bruke formiddagene til og i dag ble det fjellet! og en kjapp handletur + vindusvask etter middag.

Sørtinden ved Finnvikdalen på Kvaløya
Det er ALTFOR lenge siden vi var på fjelltur sist! Hundene var mildt sagt ekstatisk store deler av turen, selv om de måtte gå i bånd hele veien. Wille er vokst opp med adskillig hyppigere fjellturer enn de siste årene har tilbudt henne (og oss andre). Det var spesielt gøy å se hvordan hun som virkelig begynner å dra på årene viste stor glede hele turen!

Værmeldingen for i morgen er også ganske bra...tiden vil vise hvor ferden går...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar