tirsdag 31. desember 2013

På vei inn i 2014

En knapp time gjenstår av 2013 og vi har akkurat spist nyttårsmiddagen, helstekt and! Nydelig tilberedt av Tor etter oppskrift fra Andreas Viestad. Ironisk nok tilbringes årets siste time foran en pc, eller nærmere bestemt nettbrett...underforstått ønsker jeg å bli mer selektiv på tiden jeg tilbringer på pc/tlf/nettbrett i året som kommer...


Men først denne 31. desember! Signe og jeg var på besøk hos Berit i formiddag og spiste en deilig lunsj. Etterpå tok vi to formiddagsluren i lag, i alle fall den første timen. Tor har til og med rukket litt jobb i dag. Vi har tegnet, puzzlet, danset og lekt.


Klokka 18 var vi på vei til årets fakkeltog. Norrønas befolkning samles ved barnehagen og går i tog gjennom deler av feltet. Folk har lyst opp med fakler utenfor husene sine og man treffer folk man ikke aner at man er "nabo" med. Vi liker opplegget og deltar selvsagt!


Nå har "nyttårslydene" begynt å ta seg opp ute. Wille og Godis ligger strak ut og ser ikke ut til å ha merket at det er storstilt feiring på gang ute. (Og det er jeg veldig takknemlig for!) Tv surrer og går i bakgrunnen og hadde det ikke vært for at det er 31.12 hadde nok i alle fall jeg vært i seng på denne tiden. Men nå skal vi slukke lysene inne og nyte utsikten mot Kvaløya og skåle for 2013 mens vi ser frem mot 2014.

Godt nyttår!

2 kommentarer: