mandag 9. juni 2014

Ikke helt som planlagt

Mulig det var været...eller mangel på solskinn som gjorde at vi var så treige i starten på dagen. Vurderte tur både hit og dit mellom kaffekoppene, men gikk til slutt for en tur til Nygård gartneri med plan om påflølgende tur til kirkegården for å plante på grava til tante Edna. Skulle vise seg å bli en litt annen vri på formiddagen...



Med utgangspunkt i informasjonen fra Google som dere ser på bildet ovenfor, ankom vi Nygård ca kl. 11. DET VAR STENGT - for Google vet tydeligvis ikke at det er 2. pinsedag i dag... Så da måtte vi velge om vi skulle kjøre hjem eller om vi skulle "finne på noe" mens vi ventet på at de skulle åpne. Jeg endte opp med å dra Signe med på en utforsking av Finnvika som jeg bare har hørt om og aldri benyttet meg av. Vi parkerte ved veien og fant etterhvert en sti/vei ned til havet. Signe gikk hele veien ned! Vi kastet stein i havet, hørte og så på fuglene, ble fasinert av en mann som fisket med fluestang og ble til slutt sliten på vei tilbake til bilen.


På Nygård (som åpnet kl 12!) fikk vi handlet til kirkegården og til to store blomsterkrukker som står ved trappa. Signe var en nesten eksemplarisk gartnerikunde, men måtte til slutt få se film i bilen mens jeg fikk båret den siste planten i bilen. 
Det neste som heller ikke gikk som planlagt var jo at det ble for liten tid til å dra på kirkegården (med en sulten å trøtt Signe...). Signe sovnet i bilen og fikk sove ferdig der mens jeg plantet i krukkene her hjemme. Turen på kirkegården må bli en dag senere...
Geroginer og tagetes

De ser i grunn ut som de er sur for at de ikke fikk være med på gartneri...
men georginene var i allefall fine og passelig for krukkene!
Dagens visdomsord må være noe sånt som "TRO IKKE AT ALT BLIR SOM DU HAR PLANLAGT"
(...burde jeg jo egentlig ha lært til nå...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar