fredag 4. januar 2013

Det går mot slutten...

...eller begynnelsen, alt etter som hvordan man velger å se på det. I dag er i allefall siste ordinære fridag for meg, før jeg på mandag skal tilbake til inspektørjobben min på Gyllenborg. Selv om jeg ikke legger sjul på at jeg gleder meg til å begynne på jobb igjen, er det jo litt vemodig å tenke på at
 
- Signe og jeg ikke kan bruke laaaang tid på frokost sammen
- Signe og jeg kan bruke formiddagen til å leke og lese bøker
- Signe og jeg ikke kan stikke bort til Familens hus og Åpen barnehage
- Signe og jeg ikke kan trille tur med selskap av Wille og Godis mens det enda er dagslys i Tromsø
- Signe og jeg ikke kan nyte godt av god plass både til parkering og inne i butikkene formiddagstid
 
 
Men så skal det jo bli flott å være på jobb sammen med flotte kolleger og elevene. Signe skal jo kose seg i enda tre måneder før barnehagetilværelsen hennes blir et faktum.
 
Apropos barnehage, vi var på besøk i Signes barnehage i går. En liten barnghage med to avdelinger, der Signe skal være sammen med 13 andre ett- og toåringer på avd. Hestehoven. Vi kom på besøk akkurat når de skulle til å gå ut, så det ble et kort, men trivelig møte. Signe og pappa får heller dra tilbake på flere besøk når det nærmer seg oppstart.
 
I dag har vi, dvs egentlig bare jeg, tatt farvell med alle de hyggelige menneskene i Åpen barnehage. Det er et fantastisk flott tilbud så lenge man er hjemme med barn uten barnehageplass og vi nøler ikke med å anbefale andre å benytte tilbudet. http://www.tromso.kommune.no/familiens-hus-med-apen-barnehage.163793.no.html Signe og pappen kommer nok på flere besøk i tiden som kommer!
 
Nå skal vi nyte lørdag og søndag i vinter-Tromsø! Håper den nyankomne snøen får ligge og vi får et deilig vinterføre. I så fall får vi anledning til å prøve akebrettet i helga...
 
 
 
  

1 kommentar:

  1. Ja, alt har en begynnelse og alt har en slutt:-)Signe har vært heldig som har fått være hjemme sammen med en flott mamma:-) Lykke til med kombinasjonen småbarnsmor og inspektør - det er mange på Gyllenborg som gleder seg til du er "back in buisness":-))

    SvarSlett