lørdag 9. mars 2013

Kvinnedag og jentefest

Hva passet vel bedre enn å gå på jentefest på kvinnedagen?
Trude hadde invitert godt kjente, mindre kjente og helt ukjente venninner sammen til jentefest på fredags kveld. Gledet meg ordentlig, faktisk så mye at jeg fant inspirasjon til å kjøpe meg ny kjole. (Er ikke barebare med en ettåring i handlevogn når man skal inn og ut av prøverom - av og på med vintervarme klær, men det gikk altså så bra denne gangen at det ble ny kjole!)
Vanskelig å si om det var handleturen på torsdag ettermiddag som gjorde utslaget, men Signe ble syk i løpet av natten til fredag. Siden har hun være snørrete, hatt feber, sutret, sovet dårlig på natta, sovet i fanget til pappaen sin i godstolen og til og med sovnet ved matbordet!
Sånn ser en pjuskete Signe ut når hun sover:


Tilbake til jentefesten! :) Det var en fantastisk koselig kveld der jeg ble bedre kjent med noen jeg kjent litt fra før og fikk nye bekjentskap jeg ikke hadde da jeg kom. Trude (og Pål) hadde kokkelert til tapas i timesvis og med et utmerket resultat! Kan uten problem si at jeg tror dette topper min liste over tapasbespisninger! Panacottaen til dessert var også av meget høy klasse! MMMM...bildene får tale for seg!
Trude kan kunsten å lage stilige festbord!
Et bredt utvalg av tapasretter - delikat og nydelig!

Rosa og sprudlende dessertvin - fra Harstad ;)

Panacotta med bringebær
  

1 kommentar: